czwartek, 29 sierpnia 2013

V JAK VENDETTA

Cześć. Cieszę się, że tu jesteś :).

Dziś chciałabym Ci opowiedzieć o moim ulubionym filmie pt. V jak Vendetta. Może już go oglądałeś?

V jak Vendetta powstała na podstawie popularnej powieści graficznej Alana Moor'a i Davida Lloyda. Scenariusz napisali bracia Wachowscy, którzy byli fanami komiksu.  Bracia Wachowscy dokonali również kilku istotnych zmian. Przesunęli akcję w czasie do roku ok. 2020. Dodali lat postaci Evey i osadzili ją w innej warstwie społecznej.
Ogólnie film opowiada o V, który próbuje zmienić coś w świecie, który go otacza i jednocześnie dokonać własnej zemsty na ludziach z jego przeszłości. Ciekawym urozmaiceniem jest teatralny język głównego bohatera. Oto jak przedstawił się Evey:
"Przed twymi oczami stoi skromny weteran wodewili, przez zmienne koleje losu obsadzony w roli zarówno ofiary, jak i oprawcy."

Nie chcę Ci zdradzić nic więcej z fabuły filmu, ponieważ może zamierzasz go obejrzeć, więc powiem krótko: Miłego oglądania!

4 komentarze:

  1. Ja oglądałam. Dobry film, pamiętam, że bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jestem zbyt zacofana w aktulnościach światowych, ale tego nie oglądałam. Chyba zbytnio się poświęciłam horrorom, the walking dead, supernatural i koreańskim dramom :D

    OdpowiedzUsuń