poniedziałek, 26 sierpnia 2013

GILDIA MAGÓW

Witaj :).

Dziś mam dla Ciebie recenzję książki, którą niedawno przeczytałam, a mianowicie - Gildii Magów. Jest to pierwsza część Trylogii Czarnego Maga. Autorką tejże publikacji jest Trudi Canavan australijska pisarka i laureatka nagrody Aurealis dla najlepszego opowiadania fantasty.


Trudi Canavan

Książka ukazała się w 2001 roku. Opowiada o przygodach młodej Sonei, która odkryła w sobie talent magiczny podczas Dnia Czystki.
Ogólnie publikację tą bardzo polecam wszystkim fanom fantasty. Przedstawia całkiem inne, świeże spojrzenie na magię i szkołę magii. Dużym atutem utworu jest bardzo przystępny tekst urozmaicony gwarą bylców (mieszkańców slumsów), co stanowi ciekawe dopełnienie. Książkę czyta się bardzo szybko. Zanim zdążyłam się zorientować, że jestem już w połowie książka się skończyła ;). Na szczęście mam kolejne tomy tej opowieści, za które zabiorę się w najbliższym czasie.

Myślę, że w niedługo zdołam opisać kolejne części książki. A ty już ją czytałeś? Jak wrażenia?

5 komentarzy:

  1. Hej, też jesteś szybka w dodawaniu postów :D Co do książki, niestety nie czytałam. Ma jakieś podobieństwa z Harrym Potterem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :).
      Nie, to zupełnie inna historia. Ja nie czytałam nigdy Harrego, ale w tej książce szkoła magii, czyli Gildia wygląda zupełnie inaczej niż Hogwart. Nie ma zaklęć, a magia to raczej kontrola umysłu, myśli i uczuć.

      Usuń
    2. Hm, brzmi ciekawie. Też nie czytałam HP :D

      Usuń
  2. Ja czytałam wszystkie trzy, jakieś 3 lata temu. Lubię się czasem oderwać od rzeczywistości i przenieść w taki klimat jaki stworzono w książce. Chciałabym się kiedyś zabrać za inne książki tej autorki, ale na chwilę obecną już za dużo innych "czytadeł" czeka w kolejce ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że ktoś czytał to co ja :-). Masz rację! Klimat tej książki jest niesamowity!

      Usuń